Saturday, March 8, 2014

Kau membuatkanku terharu, wahai kawanku :')



Why terharu? See pic kat atas tu. Siapa la yang tak terharu kan. Nad pon ada perasaan juga. Rupa-rupanya dia masih ingat nama nad walaupon dah lama tak berjumpa. Dulu pon tak rapat mana pon. Kawan biasa biasa je. Ye la. Kami pernah jadi classmate untuk 1 tahun je. Kalau tak silap, ketika darjah 4 macam tu la. Huhu.

Ya Allah!! Sungguh tak sangka yang dia masih ingat diri nie lagi. Siap dengan nama lagi tu. Eventhough dia tak ingat nama penuh nad. Ye, Ainul Zulaikha. Aku masih ingatkan kau. Aku susah sangat nak lupakan orang lain eventhough dah berjauhan. Maafkan aku. Sebab kita dah lama tak bertegur-sapa. Lepas aku naik kelas dan berlainan sekolah menengah dengan kau, kite dah tak bertegur dah. Dulu pon kite macam suam-suam kuku. Ye, salah aku. Sebab tak rapat dengan kau. Dulu, kite buat haluan masing-masing. Kau dengan geng kau. Aku dengan geng aku. Terserlah sikap assabiyah di situ. Huhu. Jarak yang menjadikan kite macam nie. Kalau bersua muka pon, pasti akan terasa canggung. 

Tetiba teringat ayat yang berbunyi:

"When the people getting far, it's not mean that they can't be a good friend in a good relation. Even they are getting busy enough, they still can pray to Allah for their friends and a relation become awesome because of that doa. So, may all of you pray for me and stay with me forever after"

Yeah!! Aku akan ingat tentang kamu selalu. In shaa Allah. Titipkanlah dan kenanglah daku dalam doamu, wahai kawanku :')



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum. Thanks for reading. Please drop your comment here. Harsh and dirty words are strictly prohibited.